vegabanner.jpg

Forumnytt:
Norsk Vegetarforum - for vegetarianere, veganere og alle interesserte
  Ny satsing:Vær med og lag lokalguider! Kokekurs i Oslo - fortsatt ledige plasser! Små forumutfordringer
  HomeHelpSearchLoginRegister  

Page Index Toggle Pages: 1
Send Topic Print
Lei av "passe på kommentarer" fra uvitende (Read 245 times)
Miriam

holder på å bli vegan

Trøndelag
Lei av "passe på kommentarer" fra uvitende
24. May 2009 at 09:50

Skriver innlegg i ren tidlig-på-morran-frustrasjon Tongue

Leser til stadighet artikler om kosthold hvor det står "pass på for vegetarianere", "er du veggis pass på" og liknende. Og blir like fordømt irritert hver gang Roll Eyes

Mange mener tydligvis at spesielt protein mangel kan du lett få som vegetarianer, noe som meg kjent ikke stemmer. Jeg har i allefall aldri hatt problemer med mangel på proteiner og jeg har perioder hvor kostholdet mitt regelrett suger Grin Alikevell har jeg ikke protein mangel.

Argh, frustrasjonen kom etter denne artikelen: http://www.henne.no/813933/spis-deg-haarfin lite å bry seg om, men jeg blir bare frustrert når medier velger å uttale seg slik Tongue
Back to top

The next evolutionary step for humankind is to move from human to kind.
Miriam http://www.facebook.com/home.php?ref=home#/profile  
IP Logged

Vilje

veganer

Oslo, Gamlebyen
Re: Lei av "passe på kommentarer" fra uvitende
Reply #1 - 24. May 2009 at 10:45

Slike oppslag dukker opp titt og ofte og er heller ikke noe å bry seg om. Spør du meg. Ikke bare virker denne lite gjennomtenkt, men den veggiskommentaren var vel strengt tatt selvmotsigende...

"Proteinmangel gjør håret tynt og sprøtt, så dytt innpå med for eksempel avokado, linser, bønner og dadler. " Kjenner du noen veggiser som ikke spiser avokado, linser og bønner?
Back to top

Vilje  
IP Logged

Lane

veganer

Ålesund
Reply #2 - 24. May 2009 at 11:17

Synes godt de kunne spart seg "Er du veggis" kommentaren... De burde strengt tatt ikke uttale seg om noe de ikke vet noe om
Back to top

"Without the water, the wisdom of past will run through your fingers, forgotten so fast. Thus now when I leave you, I´m truly blind. This blindness, this blessing, the hope of mankind..."

IP Logged

M

Reply #3 - 24. May 2009 at 17:09

Typisk teit kommentar fra noen som tydeligvis ikke vet hva de snakker om =) La merke til at journalisten altså anbefaler "avokado, linser, bønner og dadler" mot proteinmangel - bønner og linser, ja visst, men avokado og dadler er vel ikke akkurat blant de mest proteinrike matvarene.
Back to top

IP Logged

Page Index Toggle Pages: 1
Send Topic Print

butikkbaktopp.gif
Les mer | Andre prod.

Annonser: 

Rawganik - Rawfood og superfood
Vega Fairfood - nytt kjempetilbud!

Januar 2010:
Vegetarkokekurs
(Oslo)
Arr: NV
10-16. jan.:
David Sandoval / superfoods
(Oslo, Bergen, Bodø, Trondheim, Stavanger)
Arr: Platinum Health Nordic
matbakgrunntopp.gif
Se denne | Se flere